Meer over MIR

MIR combineert jarenlange ervaring in kwantitatief en kwalitatief (sociaal) economisch onderzoek. MIR kiest per onderzoeks- en beleidsvraag de juiste methode om relevante gegevens bijeen te brengen en te interpreteren.

Het stellen van zo goed mogelijke analysevragen is hierbij een cruciale stap. Dat is dan ook waar onze dienstverlening start en waar wij samen met u ervoor kunnen zorgen dat deze vragen ook echt de juiste zijn.

Het antwoord op de onderzoeksvragen onderbouwen wij altijd doeltreffend en onafhankelijk. Onderzoek kent veel verschillende vormen en vaak is een combinatie van slimme en eenvoudige methoden al genoeg om te komen tot veel betere beslissingen.

1. kwalitatief onderzoek

  • doelgerichte consultatie van experts/sparring partners
  • doelmatige focusgroepen met stakeholders en experts
  • doeltreffende desk research op basis van ‘triangulatie’

2. kwantitatief onderzoek

  • meten is weten: (markt)onderzoek via enquetes, sociale media analyse etc.
  • convergentie: stelselmatige analyse van secundaire data (regressie en voorspellen)
  • combinaties van bovenstaande technieken

Internet en geavanceerde datatechnieken bieden steeds betere mogelijkheden om doelgericht, doelmatig en doeltreffend te komen tot de juiste antwoorden en daarmee de beste beslissingen.

Naast onze econometrische kennis hebben wij de afgelopen jaren geïnvesteerd in kennis over AI en slimme algoritmes. Deze kennis kunnen wij samen met u toepassen voor uw strategische vragen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.